آدرس جدید وبلاگ pnu-rh.tk
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:8 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

راه اندازی قطار شهری چند كلان شهر با كمك ویژه دولت و توزیع2هزار دستگاه اتوبوس بین شهرداری ها در سال آینده



ادامه مطلب ...

 

نخستين قطار پر سرعت خصوصي اروپا مجهز به فناوري‌هاي پيشرفته از جمله Wi-Fi در ايتاليا مورد بهره‌برداري قرار گرفت. به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، قطار Italo‌ كه عنوان پيشرفته‌ترين قطار پر سرعت اروپا را نيز از آن خود كرده است، مسير ميلان، رم و ناپل را با سرعت 299 كيلومتر در ساعت طي مي‌كند.



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:11 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

به جرات می توان گفت که کمتر کسی است که نام مترو را نشنیده باشد و امروزه در کلان شهرهای جهان مترو و یا قطار شهری یکی از ارکان اصلی حمل و نقل محسوب می شود.شاید واژه مترو نامی آشنا باشد اما بهتر است از نگاهی دیگر به این واژه و تاریخچه مترو در جهان بپردازیم :



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:2 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

جـورج استيفنسن مختـرع لــوكــومـوتيـو بخــار

امروزه قطارهاي سريع‌السير در جهان يكي از اصلي‌ترين وسايل نقليه به شمار مي‌رود. در كشورهاي اروپايي قطارهاي مجهز و پيشرفته حرف اول را در انتقال مسافرين مي‌زنند. ژاپن نيز از قطارهاي فوق سريع‌السير استفاده مي‌كند و مردم قطار را براي سفرهاي برون و درون شهري ترجيح مي‌دهند.
قطار يكي از مهمترين ابزارهاي مسافرتي به شمار مي‌رود، كه وجود اين وسيله نقليه مفيد و مردمي را مديون مخترعش، جورج استيفنسن هستيم. اين مرد معدنچي با قوه ابتكار خود توانست نخستين سيستم لوكوموتيو را ابداع كند و براي راحتي مردم قدم بردارد. در اين مقاله به شرح زندگي اين مخترع بزرگ مي‌پردازيم
.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:50 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۸۰۷۲ کیلومتر شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (مسیرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام می‌پذیرد. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره برداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.



ادامه مطلب ...
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 122792
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


سایت راه آهن