آدرس جدید وبلاگ pnu-rh.tk
یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر


متن ادبی
سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...

 

یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, :: 22:13 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

مفتخریم خدمت دانشجویان و بازدیدکنندگان وبلاگ عرض نماییم که به زودی هم هسته ی علمی و هم انجمن علمی رشته ی مهندسی راه آهن – خط و سازه های ریلی افتتاح خواهد شد، امید مورد توجه و لطف بازدیدکنندگان و دانشجویان محترم قرار گیرد.

 

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در بازديد از پروژه بزرگ مونوريل ، با بيان اين كه اولين منوريل كشور در شهر قم به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: مردم قم، مسافران اولين مونوريل كشور خواهند شد.

برای دیدن متن کامل به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...

هنگام بارندگی و آب گرفتگی معابر شهر تهران،بزرگترین دردسر برای شهرداری تهران سیل در ایستگاه ها و زیر آب رفتن خطوط مترو بود که به لطف خدا مشکل برطرف شد ولی مسئولان باید از قبل این مشکلات را پیش بینی می کردند حال برای جزئیات بیشتر می توانید لینک فیلم زیر را انتخاب کرده و دانلود نمایید:

 

http://s3.picofile.com/file/7678340749/Metro_Tehran_Dar_ab.flv.html

 

دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 7:25 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر
دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 7:12 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

 

http://s3.picofile.com/file/7678337204/Ahak.pdf.html

خبرگزاری شهریار به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز گزارش داد،

برای خواندن گزارش به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, :: 23:38 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

ممنون از همه ی هم کلاسی های عزیز که قوت قلبی برای ادامه دادن و افزورن مطالب به وبلاگ بودند.

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 15:42 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

وزیر فواید عامه در سفر به ولایت هرات از پیشرفت 90 درصد پروژه احداث خط راه آهن هرات - خاف خبر داد. پروژه احداث خط راه آهن هرات - خاف که چهار سال پیش با حضور معاونان روسای جمهور افغانستان و ایران آغاز شده بود 90 درصد كار ساخت آن پیش رفته است. با اجرای این پروژه، افغانستان برای نخستین بار دارای خط راه آهن می شود و از طریق شبکه راه آهن سراسری ایران، به شبکه راه آهن ترکیه - اروپا و بندرهای ایران در خلیج فارس راه پیدا می کند. انجنیر عبدالقدوس حمیدی وزیر فواید عامه کشور که طی هفته جاری وارد ولایت هرات شده بود ضمن بازدید از روند کار ساختمانی راه آهن گفت، با تکمیل این پروژه افغانستان از طریق هرات به کشور های اروپایی وصل می شود. وی هدف اصلی سفر خود به هرات را بررسی طرح های ترانسپورتی و حمل و نقل اعلام کرد و افزود: «هدف از سفر من ایجاد زیر بناهای ترانسپورتی و سرک های هرات که تحت ساختمان است و یا اکمال گردیده و یا افتتاح می شود یا حفط و مراقبت می گردد می باشد.» روند اجرایی پروژه احداث این خط آهن که افغانستان را به شبکه راه آهن ایران و اروپا پیوند می دهد، چهار سال پیش، در سال 1385 خورشیدی، با حضور معاونان روسای جمهور افغانستان و ایران آغاز شد. بنابر اظهارات وزیر فواید عامه کشور با تکمیل سیستم حمل و نقل راه آهن در افغانستان که ولایات غربی را به ولایات شمالی کشور وصل می کند، سهولت های زیادی ترانسپورتی را به شرکت های تجارتی و مردم مهیا می کند. وی اضافه كرد، انجنیران مسوول احداث طرح در وزارت فواید عامه كشور تلاش دارند تا بودجه باقی مانده مورد نیاز طرح مذکور را تدارك ببینند. در همین حال حبیب الله تیموری ریس فواید عامه ولایت هرات می گوید، کار زیربنایی خط آهن تکمیل شده و قرار است در آینده نزدیک، ریل گزاری فاز اول در داخل خاک افغانستان آغاز شود. وی افزود 60 میلیون دیگر هزینه بر می دارد تا كار این پروژه تكميل گردد. او گفت: «از ولسوالی غوریان تا خود مرکز شهر به طول 52 کیلومتر باقی مانده که فعلاً با دولت ایران صحبت شده و آنها هماهنگی نشان داده اند، طوری که پیش بینی شده تقریباً 60 میلیون دالر هزینه بر میدارد.» در همین حال شماری از باشنده گان ولایت هرات در مورد موثریت خط آهن گفتند: « از آنجا که ولایت هرات یکی از ولایات تجارتی در سطح افغانستان به شمار می رود با تکمیل این پروژه و احداث خط آهن می شود که هرات را که یکی از ولایات ارتباط دهنده و پیوند دهنده به کشور های اروپایی و آسیایی می شود می تواند تاثیر مثبت بالای اقتصاد كشور داشته باشد.» راه آهن هرات - خاف 180 کیلومتر طول دارد که در حال حاضر 90 درصد کار ساختمانی زیر سازی این پروژه تکمیل شده است.

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 15:38 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 کشورایران، در حال حاضر دارای ۸۰۷۲ کیلومتر شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (مسیرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام می‌پذیرد. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره برداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

محتویات

 [نهفتن

 

 



ادامه مطلب ...

تعريف و هدف:

دروه کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی دوره ای است آموزشی و پژوهشی مرکب از دروس نظری و پروژه تحقيقاتی در زمينه های برقی کردن راه آهن، شبکه های الکتريکی راه آهن و کنترل می باشد. هدف از ايجاد اين دوره تربيت فارغ التحصيلانی است که با فعاليت در زمينه برنامه ريزی، مديريت، طراحی و پياده کردن پروژه های پست های الکتريکی راه آهن، توزيع انرژی الکتريکی، شبکه تغذيه قطار، تراکشن موتورها، کنترل کننده های مربوط به هدايت و بهينه سازی و تاسيسات فنی مربوطه بتوانند به نحو موثری پاسخگوی نيازها و کمبودهای سيستم های مختلف حمل و نقل ريلی کشور باشند. فارغ التحصيلان اين دوره می توانند علاوه بر انجام امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها، در مراکز تحقيقاتی، سازمانها، راه آهن جمهوری اسلامی ايران؟، شرکت متروی تهران و حومه، شرکتهای قطار شهری و يا شرکتهای مشاور و سازنده تجهيزات مرتبط با حمل و نقل ريلی و سازمانهای مسئول اجرای طرحهای سيستم الکتريکی و کنترلی قطار فعاليت نمايند. همچنين اين فارغ التحصيلان می توانند جهت ادامه تحصيل در دوره دکترا ادامه تحصيل بدهند.


 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:8 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

راه اندازی قطار شهری چند كلان شهر با كمك ویژه دولت و توزیع2هزار دستگاه اتوبوس بین شهرداری ها در سال آینده



ادامه مطلب ...

 

نخستين قطار پر سرعت خصوصي اروپا مجهز به فناوري‌هاي پيشرفته از جمله Wi-Fi در ايتاليا مورد بهره‌برداري قرار گرفت. به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، قطار Italo‌ كه عنوان پيشرفته‌ترين قطار پر سرعت اروپا را نيز از آن خود كرده است، مسير ميلان، رم و ناپل را با سرعت 299 كيلومتر در ساعت طي مي‌كند.



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:11 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

به جرات می توان گفت که کمتر کسی است که نام مترو را نشنیده باشد و امروزه در کلان شهرهای جهان مترو و یا قطار شهری یکی از ارکان اصلی حمل و نقل محسوب می شود.شاید واژه مترو نامی آشنا باشد اما بهتر است از نگاهی دیگر به این واژه و تاریخچه مترو در جهان بپردازیم :



ادامه مطلب ...
شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:2 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

جـورج استيفنسن مختـرع لــوكــومـوتيـو بخــار

امروزه قطارهاي سريع‌السير در جهان يكي از اصلي‌ترين وسايل نقليه به شمار مي‌رود. در كشورهاي اروپايي قطارهاي مجهز و پيشرفته حرف اول را در انتقال مسافرين مي‌زنند. ژاپن نيز از قطارهاي فوق سريع‌السير استفاده مي‌كند و مردم قطار را براي سفرهاي برون و درون شهري ترجيح مي‌دهند.
قطار يكي از مهمترين ابزارهاي مسافرتي به شمار مي‌رود، كه وجود اين وسيله نقليه مفيد و مردمي را مديون مخترعش، جورج استيفنسن هستيم. اين مرد معدنچي با قوه ابتكار خود توانست نخستين سيستم لوكوموتيو را ابداع كند و براي راحتي مردم قدم بردارد. در اين مقاله به شرح زندگي اين مخترع بزرگ مي‌پردازيم
.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:50 :: نويسنده : رضا و امین و ناصر

 

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۸۰۷۲ کیلومتر شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (مسیرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام می‌پذیرد. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره برداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 122789
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


سایت راه آهن